چرا مرکز تماس ابری استفاده کنیم؟
سیستم تلفن ابری که به عنوان یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر(Cloud) یا سیستم VoIP نیز شناخته میشود، یک پلتفرم ارتباطی است که از طریق اینترنت کار میکند و طیف وسیعی از ویژگیهای تلفن را در اختیار مشاغل قرار میدهد. در این سیستم به جای تکیه بر سخت افزار فیزیکی همانند سیستم های تلفن سنتی به منابع مجازی که در شبکه اینترنت وجود دارد رجوع می شود، یک سیستم تلفن ابری از سرورهایی استفاده می کند که توسط یک شرکت ارائه دهنده میزبانی می شوند. این به کسبوکارها امکان میدهد تا به طیف وسیعی از ویژگیها، از جمله پست صوتی، ارسال تماس، مسیریابی تماس، منشی های خودکار و سایر ویژگیهای پیشرفته، همه از طریق اتصال به اینترنت، دسترسی داشته باشند. سیستمهای تلفن ابری بسیار مقرون به صرفهتر با مدیریت آسانتر از سیستمهای تلفن سنتی هستند، زیرا به سختافزار و نگهداری نیاز ندارند. آنها همچنین انعطافپذیری و مقیاسپذیری بیشتری را ارائه میدهند و به کسبوکارها اجازه میدهند تا در صورت نیاز کاربران و ویژگیها را به راحتی اضافه یا حذف کنند.
تلفن ابری که با نام سیستم تلفن مبتنی بر ابر و یا یا سیستم تلفن مجازی و یا اینترنتی نیز شناخته می شود، یک فناوری مدرن است که خدمات صوتی و پیام رسانی را از طریق اینترنت ارائه می دهد. در ادامه برخی از مزایای استفاده از تلفن ابری توضیح داده می شود.
مقرون به صرفه: سیستم های تلفن ابری به طور کلی مقرون به صرفه تر از سیستم های تلفن سنتی هستند، زیرا به سخت افزار گران قیمت نیاز ندارند و هزینه های نگهداری بسیار کمتر است.
مقیاس پذیری: سیستم های تلفن ابری به راحتی می توانند بر اساس نیازهای در حال تغییر یک کسب و کار، افزایش یا کاهش پیدا کنند. این کار سازگاری با رشد یا تغییرات در کسب و کار را بدون نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزار یا زیرساخت جدید آسان تر می کند.
تحرک: سیستم های تلفن ابری به کارمندان این امکان را می دهد که از شماره تلفن و ویژگی های کسب و کار خود از هر نقطه با اتصال به اینترنت، از جمله دستگاه های تلفن همراه، استفاده کنند. این کار از راه دور را امکان پذیر می کند و دسترسی را بهبود می بخشد.
ویژگیهای پیشرفته: سیستمهای تلفن ابری ویژگیهای پیشرفتهای مانند ضبط تماس، رونویسی پست صوتی، مسیریابی تماس و متصدیان خودکار را ارائه میدهند. این ویژگی ها می تواند بهره وری و تجربه مشتری را بهبود بخشد.
یکپارچه سازی: سیستم های تلفن ابری می توانند به راحتی با سایر برنامه های تجاری مانند نرم افزار CRM، پلت فرم های پیام رسانی و ابزارهای همکاری یکپارچه شوند. این یک تجربه یکپارچه برای کارمندان و مشتریان فراهم می کند.
قابلیت اطمینان: سیستم های تلفن ابری معمولاً قابل اعتمادتر از سیستم های تلفن سنتی هستند، زیرا تحت تأثیر بلایای فیزیکی، قطع برق یا سایر اختلالات محلی قرار نمی گیرند. آنها همچنین مکانیسمهای افزونگی و شکست داخلی را برای اطمینان از تداوم خدمات ارائه میکنند.