برای راه اندازی ویپ از کجا شروع کنیم


برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ در ابتدا باید وضع موجود را بررسی کنیم و ببینیم که در حال حاضر سیستم تلفنی موجود هست؟ یا خیر ، اگر وجود دارد امکاناتی که دارد آیا جوابگوی نیاز ما هست؟ یا خیر، و سپس مشخص کنیم که هدف  از اجرای سیستم ویپ برای این کسب و کار ما چیست؟ پس از توجیه سیستم حالا وقت بررسی وضعیت خطوط تلفنی که وجود دارد شده است، آیا خطوط آنالوگ داریم ؟ اگر داریم چه تعداد هست ؟ به دلیل اینکه متناسب با آن باید گیتوی VoIP برای تبدیل آنالوگ به IP تهیه کنیم و یا اینکه اگر خطوط آنالوگ نداریم می توانیم از خطوط جدید SIP Trunk که بر مبنای IP هست استفاده کنیم ؟ اگر امکان پذیر هست اپراتور مناسب را پیدا کنیم. بعد از این مرحله باید سرویس ها و امکاناتی را که از سیستم انتظار داریم  مشخص کنیم. بدین ترتیب که آیا هدف از این سیستم ویپ داشتن  سیستم خوش آمدگویی IVR و ارتباط  داشتن داخلی ها از طریق شبکه است ؟  که با یک مرکز تماس IP-PBX ساده سخت افزاری با یک قیمت مناسب  کار به راحتی انجام می شود و یا اینکه ارتباط با CRM و خدمات مشتریان و کنترل کردن عملکرد کارمندان و گزارش گیری کامل از تماس های مشتریان مورد نظر است که در این حالت باید از یک مرکز تماس IP-PBX  توسعه یافته با ماژول های مورد نیاز استفاده کنیم. توصیه می شود که از اپلیکیشن های مجانی و اپن سورس هایی که بر روی اینترنت موجود هست در صورت نداشتن دانش ویپ استفاده نکنید به دلیل اینکه هزینه پشتیبانی آن ها از هزینه ایجاد یک سیستم کارآمد از یک شرکت معتبر در طول زمان بیشتر می شود.


برای مشاوره رایگان می توانید با این شماره تماس بگیرید
021-44443261