در این آموزش میخواهیم ارتباط بین گیت وی های FXS و مرکز تماس kerio operator را بررسی میکنیم:

دقت داشته باشید  که در سری های MX8A/HX4E پورت wan دستگاه به سویچ شبکه متصل گردد.

wan

1-وارد پنل وب مرکز تماس شده و روی extensions کلیک کرده , سپس بر روی دکمه Add کلیک میکنیم:

kerio_fxs

2-موارد زیر را تکمیل میکنیم:

kerio_fxs

3-حال به محیط وب در گیت وی رفته و در منوی basic به زیر منوی network  رفته و setup را بروی fixed یا static قرار میدهیم.با این کار 3 کادر باز خواهد شد که میبایست ip,subnet mask و defualt gateway را برای گیت وی تنظیم نمود: 

5_1

4-حال به محیط وب در گیت وی رفته و در منوی basic به زیر منوی network  رفته و setup را بروی fixed یا static قرار میدهیم.با این کار 3 کادر باز خواهد شد که میبایست ip,subnet mask و defualt gateway را برای گیت وی تنظیم نمود:سپس به زیر منوی SIP رفته و در بخش register sever و proxy server آی پی سرور را به همراه شماره پورت آن وارد می کنیم و resgister mode را بر روی per line قرار داده و در انتها بر روی دکمه save کلیک می کنیم: 

6_1

5-حال از منوی line به زیر منوی phone number رفته و در کادر اولی شماره پورت خود را وارد می کنیم و بر روی دکمه batch کلیک می کنیم . مشاهده می شود که سیستم به صورت خودکار شماره پورت های بعدی را وارد میکند:حال از منوی line به زیر منوی phone number رفته و در کادر اولی شماره پورت خود را وارد می کنیم و بر روی دکمه batch کلیک می کنیم . مشاهده می شود که سیستم به صورت خودکار شماره پورت های بعدی را وارد میکند: 

7_1

6-حال به زیر منوی  feature رفته و در بخش phone id شماره پورت مورد نظر را انتخاب می کنیم .سپس در بخش phone number و display as  شماره داخلی و نامی را که در بخش extensions مرکز تماس 3cx تعریف نموده ایم وارد می کنیم.سپس تیک rsgistration  را زده و در دو کادر ظاهر شده به ترتیب شماره داخلی و رمز عبوری را که در 3cx برای داخلی مورد نظر تعریف نموده ایم را وارد کرده و در انتها بر روی دکمه save کلیک می کنیم:

8_1

7- حال اگر تمام مراحل بالا را درست انجام داده باشیم از منوی call status به زیر منوی call status رفته و مشاهده می گردد که  register status پورت ها success میباشد:

9_1